Dugi niz godina, koliko se bavimo međunarodnim transportom i logistikom, dao nam je dragoceno znanje i pregršt iskustva u različitim oblastima transporta, na svim relacijama sveta.
Shodno bogatom iskustvu, stekli smo veoma pouzdane logističke partnere i agente širom sveta, te se upustili u rešavanje različitih izazova i problema u kojima su se zaticali naš klijenti.
Kako smo već ranije pisali o tome, poslujemo na veoma dinamičnom tržištu, na kojem naši klijenti, pored samog kvaliteta robe, veliku važnost pridaju troškovima kako nabavke same robe, tako i usluga neophodnih da se roba dopremi i stavi u slobodan promet.
Kontrolom troškova, naravno, uvoznici pokušavaju da obezbede što bolju poziciju na tržištu.
Sa time u vezi, ovim člankom, želimo da vam skrenemo pažnju na jedan važan aspekt nabavke i uvoza robe iz Kine, sa kojim se sve veći broj kompanija susreće, a koji u značajnoj meri može da vam uštedi novac i smanji troškove nabavke.
U pitanju je pre svega organizacija zbirnog transporta robe iz Kine.
Nabavka robe iz Kine, svetskog lidera masovne proizvodnje, odakle sve veći broj kompanija uvozi robu, predstavlja najveći izazov za veliki broj naših klijenata.
To nas i ne čudi, jer daljina i izazovi kontrole kvaliteta i troškovi dostave robe iz Kine nekada zaista predstavljaju veliku muku za mnoge kompanije.
Pored toga što kineski proizvođači mogu da ponude veliki izbor robe različitog kvaliteta i cenovnog ranga, po dogovorenom poslovanju sa njima veoma često sami dobavljači nude i usluge transporta. Sve to rade, naravno, kako bi kupcima obezbedili sveobuhvatnu uslugu i obezbedili im prividan komfor.
Međutim, iza kulisa priča često ume da bude veoma drugačija.
Kada je reč o samom transportu robe, uvoznici bez obzira na dugogodišnje iskustvo u poslovanju, veoma često bivaju izigrani od strane kineskih dobavljača. Veliki broj uvoznika olako prihvata ponude kineskih partnera za dostavu robe do Srbije, što zna da proizvede značajne neplanirane troškove.
Šta se zapravo dešava?
Većina kineskih dobavljača, za isporuke svoje robe, nudi paritete CFR ili CIF Beograd. Pri tome, za samu uslugu transporta do Beograda, iskazuju veoma male troškove, što našim uvoznicima ume da bude veoma primamljivo.
Sa druge strane, kada je nešto previše dobro da bi bilo istina- uvek treba biti veoma oprezan!
Po dogovorenom poslu i isplovljavanju robe, shodno standardnim uslovima, kineski dobavljač će poslati neophodnu dokumentaciju (BILL OF LADING, fakture, packing liste, itd.).
Dok roba iz dana u dan putuje, većina uvoznika, u prividnom komforu, sa nestrpljenjem očekuje kupljenu robu.
Problem i agonija nastaje onog trenutka kada vas o prispeću robe u neku od pomorskih luka na Jadranu, najčešće je to luka Koper (Slovenija), obaveštava agent i uz to obaveštenje vam šalje račun sa svim troškovima koje ste dužni da izmirite kako bi vam isporučili robu do Beograda.
U pitanju su lokalni lučki troškovi u luci iskrcaja, koje kineski dobavljači često svesno i sa namerom, ne iskazuju u svojim ponudama. U najboljem slučaju, u svojim ponudama kineski dobavljač će na nekom skrivenom mestu sitnim slovima napomenuti da u ponudu nisu uključeni lokalni troškovi u luci iskrcaja, ali ne postoji pravilo.
Ti dodatni troškovi prave vrtoglav preokret u zamišljenom scenariju uvoza, koji značajno umanjuju planirani profit, a često kreiraju i gubitak u poslovanju.
Ono što predstavlja još veći problem jeste činjenica da tada povratka nema i da postoji samo jedan način da dobijete plaćenu robu. Da platite iskazane troškove lokalnom agentu.
Beskrajno iskustvo je pokazalo da nikakva rasprava sa agentima i kineskim dobavljačem ne pomaže.
Čak i ukoliko se desi da ste tokom dogovaranja posla sa kineskim dobavljačima obraćali pažnju na sve detalje i sva sitna slova u njihovim ponudama, treba da znate da insistiranjem na isporuci, skladno dogovorenom paritetu, a bez plaćanja lokalnih lučkih troškova, nećete puno postići.
Kako bi ste izbegli ovakav scenario i sebi uštedeli novac, živce i vreme, pre svega treba da vodite računa o tome da NIKADA ne prihvatate ponude kineskih dobavljača koje uključuju zbirni kontejnerski transport.
Dogovaranje poslova na CFR i CIF paritetu prihvatljivo je jedino u slučaju kada uvozite pun kontejner robe i tada ponuda treba da bude samo do istovarne luke na Jadranu. Na taj način, držaćete sve troškove pod vašom kontrolom, a samu cenu transporta punih kontejenra, koju vam je ponudio kineski dobavljač, lako ćete moći uporediti sa ponudom lokalnih špeditera i logističkih kuća.
Sa druge strane, ukoliko planirate uvoz manje količine robe (za koju je najisplativiji zbirni kontejnerski transprot) obratite nam se na vreme kako biste nam jasno predstavili ideje i planove na osnovu kojih ćete od nas dobiti prijateljski savet kako da posao realizujete uz minimalne troškove.
Mi ćemo vas jednostavnim i sigurnim putem sprovesti od početka do kraja vaše nabavke i na vreme o svemu obavestiti i pripremiti za svaki korak.
Uskratite sebi luksuz plaćanja neočekivano visokih troškova, nemojte okolišati, već nas kontaktirajte i na vreme se informišite o svemu.